“L'actitud hostil d'Espanya ens ajudarà a tenir estat”

Nascuda a Xerta l’any 1956, Forcadell treballa en el Departament d’ensenyament i viu a Sabadell. Està molt vinculada amb el món associatiu. És la vicepresidenta de la Plataforma pel Dret a Decidir (PDD), membre de la junta d'Òmnium de Sabadell i també de l’executiva de la Plataforma per la Llengua. A més va formar part de la coordinadora de les consultes per la independència.

 

“No donen cap més sortida, perquè són tremendament centralistes. Són incapaços de reconèixer la diferència”

 

“Si el govern fa el que ha de fer per aconseguir un estat propi ens tindrà al darrere, però si no anirem al davant”

 

“Si s’avancen demanarem que els partits incloguin en el programa la celebració d’un referèndum”

 

L'independentisme fragmenta el país? Si no tenim recursos
sí que hi haurà fragmentació
Carme Forcadell va ser una de les primeres persones que van iniciar el projecte de l'Assemblea Nacional Catalana, l’any 2009, coincidint amb la consulta d'Arenys, i ara ha estat escollida presidenta.
El 10 de març passat es va constituir l'ANC en un multitudinari acte al Sant Jordi. Vist en perspectiva, com valora la resposta dels ciutadans?
Va ser un punt d’inflexió, perquè vam constatar que la gent està amb nosaltres. A partir d’aquí comencem a treballar.
Ara ve el més complicat...
Sí. Tenim dos reptes. El primer, fer extensió social i arribar a tots els racons. Tenim clar que el nostre moviment per l’estat propi ha de ser molt ampli. El segon és arrossegar la classe política, i per aconseguir-ho hem de tenir molt gruix social. Per això també treballem amb l'Associació de Municipis per la Independència (AMI).
El primer pas per sumar la majoria social són un seguit d’activitats que es faran a partir de Sant Joan i que està previst que comencin a Poblet. Ens en pot donar més detalls?
Hem dividit el territori en deu columnes que sortiran de diversos llocs i que aniran fent actes a tots els municipis. Seran els mateixos pobles els que implicaran els del costat o els veïns. Finalment confluiran en una gran manifestació a Barcelona per l'11 de setembre. Però aquell dia també volem organitzar alguna acció reivindicativa, perquè ja sabem que les manifestacions, sobretot les darreres, no han servit de gaire res.
El següent pas serà convocar una consulta el 2013 al major nombre de poblacions amb la col·laboració de l'AMI. Però com s’intentarà teixir la complicitat dels partits en l’àmbit parlamentari?
Si ens posem d’acord amb l'AMI per fer una macroconsulta, què faran els partits? S’hauran de mullar en el moment en què tres-cents alcaldes facin un referèndum, plantin cara a l'Estat i realitzin una desobediència civil. Per exemple què farà CiU si posen algun alcalde a la presó? La idea és pressionar des de les poblacions. Si el govern català fa el que ha de fer per aconseguir un estat propi ens tindrà al darrere, però si no haurem d’anar al davant.
Aquest anar al davant és el que passa amb la rebel·lió als peatges o la insubmissió fiscal?
El ciutadà està tan cansat i és tan injust el tracte que ens dóna l'Estat que ja es fan actes de desobediència. A Catalunya la societat sempre ha anat al davant dels partits. I què passarà amb aquestes accions? Que el govern s’haurà de pronunciar. La nostra feina és intentar que aquests actes siguin massius. Imaginat si en lloc de 100 persones que no fan cas dels peatges n’hi ha 20.000.
La Moncloa cada cop ofega més Catalunya. Això ajuda a créixer l'independentisme?
L’actitud hostil d'Espanya ens ajudarà a tenir estat propi. Hi confio molt. No donen cap més sortida, perquè són tremendament centralistes. Són incapaços de reconèixer la diferència. L’últim intent de voler romandre dins l'Estat va ser l'Estatut.
Què diria a aquells que asseguren que Catalunya es fragmentarà si s'arriba a tenir un estat propi?
Ja ho està ara. Crec que la fragmentació es produirà si aquest país no té recursos per garantir la cohesió social. Però la independència no en provocarà.
Es creu l’aposta de CDC per l’estat propi?
A Convergència hi ha hagut un tomb, perquè han xocat amb el pacte fiscal. Quan han vist que el govern espanyol els està dient que no, s’han adonat que no tenen més remei. Molts militants de CDC són independentistes.
El full de ruta de l'ANC inclou la convocatòria d’un referèndum d’autodeterminació el 2014, però i si s’avancen les eleccions?
El canviarem i demanarem als partits catalans que ja incloguin en el seu programa la celebració d’aquesta consulta.

Mentre que a Catalunya el 67% de les vies de gran capacitat són de pagament i el 33% gratuïtes, a la resta de l'Estat la proporció és inversa: 20% de peatge i 80% de lliure circulació.

El 1969 s'inaugurava l'autopista entre Barcelona i Mataró, la primera de peatge de la història de l'Estat espanyol, que havia d'obrir 3.000 quilòmetres


Les concessions han compensat la inversió privada per construir les vies a Catalunya, les estatals encara amb Franco, i les de la Generalitat durant els governs de Jordi Pujol




Vila d'Abadal agita el debat per l'estat català dins d'Unió

Sí a la confederació, però europea. La candidatura de l'alcalde de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, ha registrat diverses esmenes a la ponència estratègica d'Unió perquè els delegats del congrés de Sitges debatin sobre la independència del país.

http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/535090-vila-dabadal-agita-el-debat-per-lestat-catala-dins-dunio.html

“Fes-li un gol a l'atur juvenil”.




El Moviment Cristià de Joves-Moviment d'Universitaris i Estudiants Cristians (MCJ-MUEC) organitzen la 3ª Jornades Esportiva que tindrà lloc el diumenge 13 de maig als Salesians d'Horta (Passeig de la Vall d'Hebron 260) de Barcelona. . .


http://www.arqbcn.org/node/3350

Quim Torra: 'El poble ja es va separant d’Espanya'

01.05.2012

En aquests moments, desenes de famílies catalanes practiquen, tranquil·lament i pacíficament, el #novullpagar. Diumenge els cinc de casa ja vam estrenar-nos. Em va agradar que hi fossin els fills, al cotxe, al peatge de Vilassar. Aquesta lluita, la de la llibertat de Catalunya, és i serà la seva lluita també.


Des del primer moment he entès aquesta acció com la lògica decisió d’una societat completament exhausta, desolada, tipa de l’explotació colonial que sofrim. Una protesta lluminosa i alegre, fresca, que s’equivocarà qui vulgui instrumentalitzar o dirigir contra no sé què, perquè senzillament aspira a tornar a posar al lloc més alt el valor de la dignitat nacional. No es tracta de deixar de pagar, es tracta d’exercir la dignitat.


En vindran més: RENFE, AVE, insubmissió fiscal. Potser oficialment encara no és així, però el poble sí que ja es va separant d’Espanya. Som davant una primavera cívica que avançarà imparablement. #novullpagar? Em sembla que és la decisió més assenyada que es pot prendre quan el teu país corre el risc de caure per l’abisme.





Quim Torra, advocat i editor

Vilaweb

Anna Figuera :La periodista remarca que l’actual Govern de la Generalitat és més sensible a Israel que no pas el tripartit

  La periodista de TV3 i professora de comunicació a la Universitat Ramon Llull, Anna Figuera, ha assegurat avui que l'expresident Jordi Pujol es va emmirallar en el sionisme en el seu projecte de reconstrucció nacional de Catalunya.  LLegir més. . .


Comentaris 
Pep Rusafon
30/04/2012 23:15
De fet els palestins no existeixen com a poble diferenciat. Són arabs emigrats a israel sobretot al segle XIX
el nom
30/04/2012 23:02
Elsa, hi ha més història jueva a Jerusalem que catalana a Barcelona. I sí, el sionisme és el retorn a Sió (Jerusalem), d'on van ser expulsats pels romans el 135 dC. Aleshores, per esborrar allò jueu de Jerusalem, els romans van prohibir la presència dels jueus a Jerusalem, no van permetre la reconstrucció del temple que havien destruït decennis abans (amb el tresor del temple els romans van construir el Colosseu), van canviar el nom a la ciutat, que van anomenar Aelia Capitolina i van canviar el nom al país, en comptes de Judea es diria Síria Palestina, en honor als antics filisteus, poble enemic d'Israel i que feia centúries que havia desparegut de la història. La veritat: per què els catalans poden recuperar justament allò que és nostre i els jueus no? Francesc, la comparació es fa en allò que és comparable: la voluntat de ser i de sortir-se'n dels mals moments, de recuperar la llei i de ser conscients de la pròpia història. El conflicte no israelopalestí, és un conflicte amb els àrabs...
 
 

La revolta dels peatges ja ha aconseguit aturar, de moment, l’allargament dels peatges per salvar les radials de Madrid i despertar el Grup de Treball sobre peatges del Parlament









Si només ho faig jo no passarà res, si ho fem tots no sabran què fer” aquestes paraules marquen l’èxit de la campanya, un èxit mesurat per la preocupació que ha creat en el Govern de la Generalitat, en la concessionària i en el Govern Espanyol, la campanya deixa al descobert el capitalisme més salvatge que representa el model de peatges instaurat a Catalunya. Pagar sense fi, malgrat que les autopistes s’han amortitzat 20, 30 i fins a 50 vegades. Per cada 100€ recaptats, 75€ són repartits entre els accionistes, espoli sense contemplacions. . .

http://www.directe.cat/noticia/196870/novullpagar-l1-m-un-tsunami-contra-els-peatges 










   

#Novullpagar i la desobediència civil

Posted by on dilluns, abril 30, 2012 · Leave a Comment





CARLES BONAVENTURA i CABANES. L’èxit que està assolint la campanya de no pagament a les autopistes de peatge és inqüestionable. No obstant això, crec que val la pena comentar alguns punts que generen controvèrsia entre independentistes, ja que a algunes persones partidàries de l’estat propi no els agraden “les maneres” d’aquesta campanya, la qual està començant a fer trontollar algunes estructures politicoeconòmiques catalanoespanyoles que fins no fa gaire semblaven indestructibles.
No és el meu cas; jo estic plenament d’acord amb la campanya. M’explicaré, jo sóc de Girona i aquí moltes persones s’han adherit de manera entusiasta a la campanya del #Novullpagar, començada sense cap interès partidista i per catalans patriotes. I ho han fet sobretot per l’estat en què es troba l’N-II i perquè tothom sap sumar dos i dos, i coneix els negocis que fa Abertis a l’AP-7 aprofitant-se que l’Estat espanyol procura amb total entusiasme que els gironins no tinguem cap més alternativa per desplaçar-nos que agafar l’autopista, pagar religiosament i contribuir així, per força, a fer que Abertis faci negoci a costa nostra.
Com ja he dit aquests dies, la lluita contra els peatges és una llarga reivindicació de l’independentisme català. La mobilització del #Novullpagar, per tant, no és una campanya que aparegui ara de sobte i que l’independentisme intenti apropiar-se i aprofitar. Es una campanya que neix de l’independentisme, de manera no partidista, i els que la posen en pràctica són en un 100% independentistes. És un cas ben diferent, per exemple, de la “revolta” dels “indignats”, que va tenir i que té una arrel bastant espanyola i en relació amb la qual l’independentisme no va acabar de saber quina posició havia de tenir en el seu moment.
Tornant a Abertis, i contradient algues opinions innocents, o no, que han circulat aquests dies, aquesta no és una empresa que “generosament” faci un favor als catalans construint unes carreteres que l’Estat no fa. El que Abertis fa és, precisament, aprofitar-se que l’Estat no construeix carreteres dignes a Catalunya per fer negoci a costa dels catalans, que ens veiem obligats a haver de pagar uns peatges per unes vies que ja han estat amortitzades en alguns casos fins a sis, deu o catorze vegades.
A sobre, Abertis mou tots els fils que pot (i en té molts per moure) per influir perquè l’Estat continuï sense fer carreteres perquè el trànsit a l’autopista no disminueixi i els seus beneficis multimilionaris tampoc no baixin. Qui en resulta perjudicat?: els ciutadans catalans, que han de pagar per circular per autopista perquè fer-ho per carreteres gratuïtes és gairebé impossible segons on hagis de desplaçar-te.
A més, el poder de pressió d’Abertis és tan gran que, a canvi de fer obres per fer més carrils a les seves autopistes, aconsegueix que els governs (l’espanyol i el català) signin uns convenis pels quals cobren compensacions draconianes si aquest nivell de trànsit no arriba als mínims pactats, que sempre són sobredimensionats. És el cas del tercer carril de l’AP-7, signat amb el govern del PSOE, i que ara el del PP es troba sobre la taula, o l’ampliació de l’autopista del Maresme, signada amb el govern tripartit.
Les conseqüències d’aquests pactes d’Abertis amb els governs català i espanyol són ben clares: quin govern farà carreteres noves o autovies gratuïtes si sap que això tindrà com a conseqüència que el trànsit disminueixi a les autopistes i aquest fet l’obligarà a compensar amb centenars i fins i tot milers de milions d’euros les concessionàries? Sobretot ara, en temps de crisi.
És a dir, un govern amb dos dits de front es gastarà diners en unes obres per desdoblar carreteres quan sap que això comportarà que encara hagin de pagar més diners a Abertis perquè el trànsit a l’autopista disminuirà i no es compliran els mínims pactats entre el govern i aquesta companyia? Quin govern estarà disposat a pagar dos cops (les obres i les compensacions) perquè els ciutadans pugin desplaçar-se per carretera sense haver de pagar peatge? Abertis és, doncs, la primera interessada, per exemple, que l’Estat no desdobli l’N-II a Girona, ja que això li permet continuar fent negoci amb l’AP-7. Mentrestant, des del 2008, a l’N-II, una carretera d’obres perpètues (s’han construït 8 quilòmetres en gairebé 20 anys) ja han mort una seixantena de persones en accidents de trànsit. Això sí, Abertis continua fent diners a l’autopista.
Per tant, no ens equivoquem a l’hora de jutjar els fets; Abertis no és només una empresa privada, com diuen alguns, no és una gestoria que ofereix uns serveis, no és un restaurant que et cobra per portar uns plats a taula, no és una llibreria que et ven uns llibres…, és un lobby amb un poder econòmic immens i amb molta influència política que quan arribi el moment farà tot el que estigui al seu abast per impedir la independència de Catalunya. És aliada de la monarquia, forma part del lobby del Puente Aéreo, favorable a l’acord PP-CiU, una companyia amb els mateixos plantejaments espanyolitzants que el Grupo Godó o el Planeta. En aquesta companyia hi ha La Caixa (que en té la vicepresidència primera); l’ACS de Florentino Pérez (que n’és el vicepresident segon); Carmen Godia (G3T) n’és la vicepresidenta tercera, una de les dones més riques d’Espanya, juntament amb la seva germana Liliana (hotel Vela). I per acabar-ho de rubricar, un tal Miquel Roca Junyent n’és el primer secretari. A això hi podem afegir que alguns dels seus expresidents són Macià Alavedra i Francesc Homs (exconseller d’Economia).
La prova que Abertis no és una simple empresa que ofereix uns serveis és que el govern de CiU mou cel i terra per intentar tallar com sigui l’èxit de la campanya #Novullpagar. És a dir, el govern convergent no tracta els ciutadans que no paguen el peatge com uns simples morosos més, sinó que vol imposar-los una multa de 100 euros recorrent fins i tot a una normativa de l’any 1972, de l’època franquista, per aplicar unes sancions que el codi de circulació, pel que diuen els experts, no preveu. En uns moments en què la morositat arriba a límits monumentals, el govern de CiU només es decideix a actuar contra els “morosos” d’Abertis. Quina casualitat, no?
Per tant, veient tot això, no tinc cap dubte que les formacions independentistes han de donar suport a la campanya del #Novullpagar, i encara més ara que ha agafat tanta embranzida, la qual cosa demostra que realment la ciutadania està farta d’aquests abusos i que Abertis, en tots aquests anys, s’hagi enriquit a costa dels diners dels catalans d’una manera abusiva i vergonyant. És a dir, si aquesta campanya no estigués fonamentada i fos una cosa de quatre il•luminats, ningú no l’hauria seguida, en canvi tan sols en dos o tres dies s’hi han apuntat milers de persones. Des del meu punt de vista, per tant, no és una campanya populista, sinó popular, com les dades estan demostrant.
Estem arribant a un punt en què el procés d’alliberament nacional, la lluita independentista, pot agafar la forma de desobediència civil en cada cop més àmbits. Les retallades, l’espoli fiscal, els nivells d’atur, la corrupció política, la reforma laboral del PP…. tot plegat farà que el descontentament popular a nivell de carrer vagi a més. Les formacions independentistes, l’independentisme organitzat, quan tot això passi, haurà de ser al costat de la gent que es mobilitza i combatre una legalitat espanyola que en bona part està feta perquè nacions com la catalana, la basca o la gallega no assoleixin els seus objectius nacionals. Siguem conscients, però, que això no ha fet res més que començar i la batalla serà dura. Mai ningú no ha dit que aconseguir la independència sigui una cosa fàcil.


El govern espanyol nega que Espanya "espoliï" els catalans

Montoro, el ministre espanyol d'Hisenda assegura que un treballador de Manresa paga gairebé el mateix que un de Leganés. Pagar, paguem tots igual, però a l'hora de repartir els impostos des del govern espanyol no els reparteixen igual entre tots els ciutadans de l'estat espanyol .







http://www.cronica.cat/noticia/El_govern_espanyol_nega_que_Espanya_espolii_els_catalans

Abertis reconeix el greuge dels peatges a Catalunya i en culpa la Generalitat

Un mal conveni impulsat per l’ex Conseller Nadal atorga 35 milions a ABERTIS

L’ampliació de l’autopista del Maresme li costarà a la Generalitat milions d’euros, que acabaran a les butxaques d’ABERTIS.

http://www.directe.cat/noticia/196842/un-mal-conveni-impulsat-per-lex-conseller-nadal-atorga-35-milions-a-abertis

Join the conversation: #novullpagar

TRAM Terrassa - Manresa: CONCESSIÓ INICIAL: 35 anys (fins al 2031) PRÒRROGA: 2036 #novullpagar

Reagrupament ofereix els seus serveis jurídics per recórrer les sancions de #novullpagar Podeu escriure a: defensanacional@reagrupament.cat

Abertis reconeix que no pot sancionar els insubmisos i insta els partits que legislin davant l'onada #novullpagar ara.cat/politica/Abert…

Abertis, Caixa, CIU amenaçant amb multes d 100 € x aturar #novullpagar. Com sempre, entre pàtria i patrimoni, patrimoni! L'enemic, a casa!
@LaveudeMallorca: #novullpagar col·lapsa el túnel de Sóllerlaveudemallorca.catabout 1 minute ago · reply · retweet · favorite

Tuit_And_Shout @JordiVazquez #novullpagar obre més coses que la barrera del peatge. Obre la via a qüestionar una societat on vals el que pagues.

 clerrich RT @CatalanNation: Algesires-A Coruña: 1.102 Km: 7,5€; A Coruña-València: 959 Km: 11,55€; Alacant-Barcelona: 538Km: 49,40€ #Novullpagar  

 "Les regles del joc s'han de complir". Cert. El que passa és que molta gent vol canviar de joc. #NoVullPagar  

 13 seconds ago · reply · retweet · favorite
margesimpson007 Las autopistas catalanas hace años que están amortizadas, nos toman el pelo ya estamos hartos de tanto engaño y mentiras. #novullpagar
   16 seconds ago · reply · retweet · favorite
TRAM Túnel de Vallvidrera: COST CONSTRUCCIÓ: 151,53 M€; INGRESSOS ESTIMATS: 1.903,2 M€ #novullpagar

TRAM Terrassa -Manresa: COST CONSTRUCCIÓ: 126,8M€; INGRESSOS ESTIMATS: 4.035,3 M€ #novullpagar

Joan_Albert_SI RT @CatalanNation: TRAM Martorell - Tarragona: CONCESSIÓ INICIAL: 37 anys (fins al 2005) PRÒRROGA: 2021 #novullpagar #5Maig6TardaSantJaumePlena

El bon català paga els peatges, té compte a "La Caixa", és soci del RACC, canvia a l'espanyol per educació i vota CiU. #NoVullPagar

mpuigdomenech És injust, però ens ho ordenen el PP i CiU. LaVanguardia, RAC1, CatRàdio i TV3. Patronal i sindicats. Creuen q som serfs? Doncs #novullpagar

gilcristia RT @Guillem_Carbo: Gràcies pels suports i ànims! Demà tots a fer un massiu #novullpagar!!!! La gallineta ha dit que prou! 

 DrZamaltza @enricsierra Així, així, defensant els interessos dels lladres i tractant de fer por a la gent!!! #novullpagar   

jungleland78 RT @TianRiba: És un gran exemple que els diputats no paguin peatge... Els paga el Parlament. O sigui, tu #novullpagar3 minutes ago · reply · retweet · favorite
   http://www.directe.cat/


           

TVC deixarà d'emetre per satèl·lit aquest dimarts

El canal TV3CAT arribava a Europa i Amèrica a través dels satèl·lits Astra i Hispasat des de 1997


La televisió pública catalana mantindrà i potenciarà les seves emissions per internet





Logotip del canal internacional de TVC, TV3CAT Foto: ARXIU.

Televisió de Catalunya (TVC) cancel·larà les seves emissions per satèl·lit a partir d'aquest dimarts 1 de maig, segons ha informat la televisió pública catalana en un comunicat.
Les emissions per satèl·lit permetien sintonitzar el canal TV3CAT des de 1997 a Europa i Amèrica a través dels satèl·lits Astra i Hispasat.
Malgrat el tancament, el canal internacional de TV3 mantindrà les seves emissions per internet i farà “una aposta decidida” perquè es pugui sintonitzar a tot el món a través de televisors connectats a la xarxa i altres dispositius.


Darrera actualització ( Dilluns, 30 d'abril del 2012 20:11 )

Comentari:

Òscar Crusats (Barcelona)
això, tanquem les nostres televisions per a poder seguir subvencionant el pou sense fons de Televisió espanyola, les ferias d'abril, i el PER dels andalusos. Ben bé tenim un govern d'idiotes...



http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/13-comunicacio/20-comunicacio/535159-tvc-deixara-demetre-per-satelmlit-aquest-dimarts.html

Tena als #novullpagar: «Guanyarem aquesta batalla»

El diputat de Solidaritat Catalana per la Independència, Alfons López Tena, ha esperonat aquesta tarda a la participació en la campanya #novullpagar d'insubmissió als peatges. En aquest sentit, ha fet una crida a la participació a la protesta organitzada per demà, Primer de Maig, d'impagament als peatges catalans.

Així mateix, Tena ha criticat amb fermesa l'amenaça del Govern de multar amb cent euros als insubmisos del peatges. "Ens estranya que el Govern es preocupi només de cobrar les factures d'Abertis i no les dels milers d'autònoms i empreses que no cobren", ha ironitzat el diputat solidari. De fet, Tena ha assegurat que oferiran cobertura jurídica aquells ciutadans que siguin denunciats per Abertis i multats per Trànsit per no pagar un peatge.

"Espanya ens roba, ens fa pagar peatges per pagar les autopistes que es construeixen a Espanya", ha sentenciat Tena que s'ha mostrat convençut en la "victòria". "Aquesta batalla la guanyarem", ha reblat.
http://www.naciodigital.cat/noticia/42375/tena/novullpagar/guanyarem/aquesta/batalla

Plantar-se

 

Dimecres passat, una ciutat mitjana. És l’Aula Universitària de Gent Gran, uns dos-cents jubilats dels dos sexes, amb curiositat i empenta per empassar-se cada setmana una conferència que els dóna cultura i nord. Els parlo de les constants del catalanisme al llarg de la història, que avui són com una maledicció, i m’aturo a assenyalar-ne dues: la necessitat de modernitzar Espanya (i després Espanya es modernitza contra Catalunya) i la creença que Espanya pot canviar, que en cada etapa històrica és nova i amable i generosa, creença que la realitat s’encarrega de desmentir. Parlem, al final, de la independència com a nova centralitat del catalanisme, un catalanisme més estret perquè és més exigent. Els pregunto: ¿algú d’aquí votaria que no en un referèndum? Riuen. No s’aixeca cap mà.
El país és això
. Un cert país, és clar que sí. El país central, català de consciència nacional. El país que, davant l’espectacle afrós de com es deconstrueix l’autonomia com si fos un joc de palets xinesos, que a cada gest se’n treu un fins que no en queda cap, vol que el govern es planti. Es parla arreu d’un pacte catalanista de concentració. Però, qui amb qui?

El PSC està fora de joc. Aquest país que he descrit, el PSC no el veu com a votant seu. I el partit, que sempre havia militat en aquell catalanisme estatutari que avui no va enlloc, està presoner de la lògica del PSOE. Cal criticar les retallades, com si Artur Mas les fes per gust. El PSC juga en el marc de fer front al govern de Rajoy –erràtic, cruel, prepotent, inconsistent- a major glòria del senyor Rubalcaba. No li interessa, al PSC, ni el gir sobiranista ni el pacte fiscal. Aquestes coses li fan nosa, perquè l’obligarien a trencar amb el PSOE. I per això diu que són bla-bla-bla.

Bla-bla-bla? Artur Mas sap que no té cap altra opció que plantar-se. Fins a on arribi aquest plantar-se, ja ho veurem. Els jubilats de l’aula, aquesta sensata classe passiva que n’ha vist de tots colors, volen anar a sac, fins al final. El país és això.
 
Patrícia Gabancho
 
Actualitzat el 29/04/2012
 
 

No pot ser que el proper 1 de maig els sindicats majoritaris a Catalunya es manifestin sense cap referència a l’espoli fiscal

El dèficit fiscal reiterat és dèficit social, no reconèixer que els drets laborals a Catalunya s’esmicolen a causa de l’espoli fiscal és amagar el cap sota l’ala. Els sindicats majoritaris saben que Espanya és crisi, i que mentre Catalunya pertanyi a un estat ineficaç i regressiu, governat per un executiu que s’aprofita de la crisi per prendre drets laborals i socials, poc contribuiran en la lluita pel treball, la dignitat i els drets laborals i socials que pregonen.

Sota el lema “s’ho volen carregat tot” CCOO i UGT preparen el primer de maig, els primers sota el lema treball drets i dignitat, els segons drets laborals i socials, però en cap cas es fan ressò del greuge fiscal que pateix Catalunya. Només la intersindical, el sindicat català, reclama la sobirania nacional i econòmica, en el seu web “Reclamem la plena sobirania nacional i econòmica. El deute que l’Estat es nega a pagar a la Generalitat posa de manifest la incapacitat per decidir en matèria econòmica que perpetua la dependència d’un Estat que no compleix....Exigim sobirania econòmica que és la capacitat de decidir democràticament l’ordenació que necessitem per garantir un model econòmic sòlid basat en l’economia productiva. Alhora la sobirania econòmica ha d’anar acompanyada d’un Marc de Relacions Laborals dels Països Catalans que garanteixi els drets laborals, unes condicions de treball dignes i dignifiqui els nostres salaris i pensions.”


La Generalitat té uns pressupostos de 30.000 M d’euros de ingressos propis, l’espoli fiscal suposa més de la meitat del pressupost, 16.409 M d’euros, que genera Catalunya i que és volatilitzen any rere any des de fa molts anys. 15 dies sense espoli i no caldria fer cap retallada en sanitat, 4 dies sense espoli i no caldria cap retallada en educació, dos anys lliures d’espoli i Catalunya liquidaria el deute extern. Vist això, és incomprensible que els sindicats majoritaris no diguin prou a l’espoli.

http://www.directe.cat/noticia/196835/els-sindicats-majoritaris-a-les-palpentes

"El que més temem, la mort, no existeix"

La missió de Marilyn:

Va ser directora d'educació especial en el departament de psiquiatria de l'hospital de Nens de Mont-real, disciplina que imparteix a la Universitat Vanier. Dirigeix ​​amb el seu marit, sacerdot anglicà, l'Institut International de Ciències Humanes Integrals, on porta 36 anys organitzant amb el suport de l'ONU (departament d'informació pública) congressos sobre l'evolució de la consciència que reuneixen a científics i místics. Cada any acudeix a Àfrica, on col · labora amb oenagés que s'ocupen de nens amb minusvalideses. La hi coneix pels seus dots de vidència i comunicació amb els esperits. Aquest cap de setmana imparteix unes jornades sobre vida després de la vida a l'hotel Barceló Sants.



La gent ha de saber que el que més tem, la mort, no existeix, només és un canvi.
Això és una qüestió de fe

.No per a mi. Vivim en un univers multidimensional. Hi ha diferents plans d'existència amb els que convivim i jo puc veure'ls.
Esperits?

Sí Nosaltres som esperits encarnats, i quan morim perdem el cos, tornem al que som: energies més subtils.
Hi ha aquí esperits amb nosaltres?

Sí, sempre n' hi han, de la mateixa manera que si treu el cap a la finestra sempre veurà a algú. No és que els truquem i fem que vinguin, és que ja són aquí.
Des de quan ho sap?

Pertanyo a una família jueva que va ser exterminada als camps nazis. Els meus pares, pobres i analfabets, mai em van parlar d'això, però un dia, als meus sis anys, mentre menjàvem, vaig començar a descriure a tots els parents morts que  eren allà amb nosaltres i que només jo podia veure.
Què van fer els seus pares?

Em van portar a un rabí: "cuideu-la bé-els va dir-, té un do". Als 14 anys vaig tenir la visió que una amiga moriria en una data concreta i l'hi vaig dir a molta gent. En complir la profecia van començar a tenir-me por, va ser llavors quan em vaig adonar que no tothom veia els esperits.
Només els escollits poden veure'ls?

Tots podem percebre'ls, especialment de nens, quan no tenim prejudicis sobre això i quan la por, no tant a ells com al què diran, no bloqueja la comunicació.
Parli'm d'ells.

Venim a la Terra amb guies espirituals que estan amb nosaltres tota la vida, ens ajuden a comprendre, a evolucionar. I quan morim ens ajuden a abandonar el cos i entrar en el món espiritual.
...Però abans de marxar romanem un temps a la Terra perquè volem fer saber als éssers estimats que estem vius. I normalment tots ens  quedem a veure el nostre funeral.
L'últim acte.

És llavors quan les persones sensibles perceben esdeveniments especials que tenen a veure amb aquesta persona morta: aquella cançó, una veu a l'orella, un somni, passos, sorolls, cops, inspiracions ...
Tots solem tenir històries per explicar sobre això.

Així és, però les evitem. En lloc d'això podem acceptar que tots som esperits i que quan morim seguirem sent esperits. Podem aprendre a experimentar el món espiritual i a sentir la seva influència. D'on creu que vénen les intuïcions o les idees revolucionàries?
De l'experiència personal o de captar i processar l'experiència col · lectiva.Si accepta que la mort és només un canvi d'estat, serà molt més feliç, i això és el que els nostres éssers estimats intenten transmetre'ns abans de retirar-se a un lloc de descans. La pau vindrà quan la gent percebi, senti i toqui aquest món espiritual.
Sap com és aquest lloc?

Sí, és un lloc molt actiu en què seguim aprenent i evolucionant, i si cal ens tornem a encarnar perquè tots venim amb una missió que complir en la que podem invertir diverses vides.
Si ho recordéssim seria més fàcil

.Cada vegada hi ha més gent que recorda. Penseu en les habilitats que tenia de petita, els seus dons, això li donarà una idea de la seva missió. Però en aquest moment una de les missions més comunes és portar la pau.
Hi ha esperits que menteixen?

Sí, són ànimes perdudes. A les persones afeblides per les addiccions aquestes ànimes se'ls s'adhereixen. El semblant atreu al semblant.
Una llei universal i molt terrenal.La gent que mata i destrueix haurà d'enfrontar-s'hi. Es queda prop de la Terra per ajudar i esmenar aquest error.
I diuen que triem on néixer.

Sí, en quina comunitat, quíns pares. I cada un de nosaltres tenim el que necessitem per transitar per aquesta vida, i aquests guies que ens ajuden, uns a comprendre les coses, altres a sanar-nos.
I per què ens sentim tan sols?

Mai estem sols, ningú neix sol, ningú mor sol.
Doncs per què no són més clars?

És una vibració diferent, però cada vegada hi ha més gent que des de diverses disciplines s'acosta a ella, inclosa la ciència. Estem en una cruïlla en l'evolució de la consciència, i això significa canvi. És un moment molt emocionant.
Què és morir bé?

El mateix que viure bé: no tenir por a la mort. No aferrar-se. Tots venim amb un nombre de hales comptats, però cal entendre que la vida és eterna i que quan morim ens retrobem amb tots els nostres éssers estimats.
Tot el que vostè compte és molt naïf.

I molt real
 Per desgràcia ho neguem, i això ens fa viure fatal.
 Jo he treballat amb la mare Teresa, he estat reconeguda per Joan Pau II i rebuda pel Dalai Lama.
 Tots han reconegut el meu treball amb els nens amb minusvalideses, però sabien la meva faceta de mèdium i mai se la van prendre de broma.
Vostè es lucra amb aquest missatge.
Jo ho cedeixo tot a les cinc organitzacions que atenen nens amb discapacitat física i mental amb què col · laboro.

Marilyn Rossner, doctora en Educació  Especial, màster en Psicoteràpia y mèdium.


Extret de la contra de la Vanguardia.

Silenci ecosocialista davant la revolta dels peatges

5 Maig 6 tarda emplenem Sant Jaume d'estelades!!

Tours fotogràfics en 3D dels grans monuments del planeta




L'equip de Google Maps hi ha introduït una nova opció. Són els photo tours, que proposen fotografies en tres dimensions de monuments famosos de tot el planeta. Aquestes visites en 3D són generades amb fotografies públiques dels àlbums Panoramio i Picasa. Google parteix de quinze mil 'photo tours', una trentena dels quals dels Països Catalans, i entre els que es destaquen a la pàgina principal del servei hi ha Sagrada Família de Barcelona.
Per a veure l'aplicació cal tenir instal·lat al navegador MapsGL

http://www.vilaweb.cat/noticia/4006497/20120429/tours-fotografics-3d-grans-monuments-planeta.html



Objectiu: omplir la Plaça Sant Jaume d'estelades

 





















"Emplenem Sant Jaume d'estelades! Perquè volem marxar del lloc que ens maltracta i ens empobreix. Fem-li saber al govern que ja som madurs!". Amb aquest eslògan i a través, bàsicament, de les xarxes socials s'ha convocat una concentració pacífica a la Plaça Sant Jaume de Barcelona el proper cinc de maig a les sis de la tarda.

La convocatòria, batejada com "Concentració per la Independència", s'ha tramitat a través de Facebook i twitter (@5maig6tarda i #5maig#6tardaSantJaumePlena) i té com objectiu omplir la plaça que concentra el poder institucional de Catalunya d'estelades.



http://www.naciodigital.cat/noticia/42355/objectiu/omplir/placa/sant/jaume/estelades




La Sagrada Família veu cinc castells de vuit

La presència de tres grans colles ha fet que la diada trenqués els seus registres històrics
Els castellers de la Sagreada Família / PERE VIRGILI
Els castellers de la Sagrada Família / PERE VIRGILI

La diada de festa major a la Sagrada Família de Barcelona manté el ritme de la temporada amb un cartell de luxe. El llistó segueix marcant els vuit pisos, però cada setmana alguna nova colla s'apunta al carro.
Cinc castells de vuit a Barcelona
La jornada de festa major de la Sagrada Família ha mostrat un total de cinc castells de vuit, tots ells segellats per les colles convidades. La Joves de Valls i els Castellers de Sants han descarregat els dos castells bàsics de vuit, el tres i el quatre, i els Xiquets de Tarragona han destacat amb un quatre d'execució impecable.

Els Castellers de la Sagrada Família miren endavant
Han descarregat per segon cop en el que va d'any tres castells de set i s'han apuntat el tercer cinc de set de la seva història. Els de la camisa verda ataquen castells superiors, com el tres de set aixecat per sota, en el tram més important de l'any.

Els castells eclipsen la Sagrada Família
El temple de Gaudí, l'expressió arquitectònica més coneguda de Barcelona, ha quedat durant un parell d'hores eclipsat per construccions d'una bellesa estètica similar. Els castells humans, en tan magne escenari, han estat el centre d'atracció de flaixos i telèfons d'última generació àvids d'un record incomparable.

Més castells de vuit a plaça
A banda de l'actuació barcelonina, la diada del local de la Colla Jove Xiquets de Tarragona també ha vist estructures de vuit pisos. Jove tarragonina i Vella vallenca han igualat forces. Ambdues colles han descarregat la clàssica de vuit; tres i quatre de vuit i dos de set d'una tacada. Cal destacar també el primer cinc de set de l'any dels Nens del Vendrell, el set de set dels Xicots de Vilafranca i la diada amb tres castells de sis d'uns Castellers de Santa Coloma que sembla que a poc a poc aixequen el cap.

http://www.ara.cat/societat/Sagrada_Familia-cinc-castells-vuit_0_691131047.html

La Creu Roja assegura que Catalunya està en situació d'"emergència social",i ha lamentat que els diners que es recapten des d'aquí per a usos socials a través de la declaració de la renda no tornin a Catalunya.




Segons Josep Marquès, president de la Creu Roja, "'un índex de pobresa del 25% de la població de Catalunya és una situació molt complicada".

El president de la Creu Roja a Catalunya, Josep Marquès, ha definit com a situació d'"emergència social" el moment que es viu a Catalunya arran de la crisi econòmica. Marquès ha explicat que tot i que encara no és una situació límit, sí que és "molt delicada", i ha recordat que la institució ha de dedicar més recursos que mai a l'ajuda humanitària de casa.

"Les generacions dels 30, 40 i 50 anys no havíem vist una situació d'aquest tipus, d'aquesta dimensió, d'aquesta incertesa per sortir-nos-en", ha reconegut el president de la Creu Roja, que considera que Catalunya viu una situació "molt delicada". Marquès ha explicat també que"el 25% dels fons propis van a l'ajuda humanitària directa". És a dir, a aliments, bolquers, estris per a menjar i tota mena d'ajudes, "que és el primer que falta perquè la gent encara pugui pagar el lloguer o la hipoteca", ha denunciat el responsable de la Creu Roja. Per a Josep Marquès, "parlar d'un índex de pobresa del 25% de la població és una situació molt complicada", tot i que ha augurat: "Potser d'aquí dos o tres anys, si això no canvia, el 50% dels nostres programes seran de pobresa".

D'altra banda, Marquès ha lamentat que els diners que es recapten des d'aquí per a usos socials a través de la declaració de la renda no tornin a Catalunya. Sobre aquesta qüestió, ha afegit que el govern espanyol no compleix la sentència del Suprem que va reconèixer el dret de les comunitats autònomes d'administrar aquests diners.
En aquest sentit, ha criticat:
 "El que no és correcte és que els diners recaptats aquí no arribin. Jo diria que és inacceptable .Hem de substituir aquests diners que no arriben, perquè algú ha decidit que no arribin per iniciatives ciutadanes d'entitats, del govern i de la població en general per poder pal·liar aquesta situació".





Algú sap coses sobre el catalànic o judeocatalà?

He descobert aquest article a wikipèdia



El judeocatalà, també anomenat catalànic o qatalanit (קאטאלנית) en hebreu, és una llengua romànica jueva, que es parlava principalment a les comunitats del nord-est del que avui és Espanya, principalment a Catalunya i les Illes Balears. Lingüísticament comparteix característiques amb el shuadit (judeoprovençal), encara que històrica, ètnica i políticament, la comunitat judeocatalana era independent de la comunitat shuadit, principalment a causa de l'ocupació àrab d'Espanya. L'època d'or del judeocatalà foren del segle XII al 1492 data de l'expulsió dels jueus d'Espanya. Avui dia, a excepció d'un petit nombre de parlants fora de Catalunya, el judeocatalà difereix molt poc del català contemporani.



Segons l'article hi ha un petit nombre de persones que encara el parla, estaria bé conèixer aquestes persones, saber si se senten catalans, són vells o molt vells ? Pq no tornen als PPCC?. Algú en sap alguna cosa d'aquestes persones i del català que parlen? Pq el judeocatalà difereix molt poc del català contemporani i en canvi el ladino o judeoespanyol hi ha més diferències?.  

Grinfild.(Racó Català)

Un fil molt interessant. Mercès a qui l'hagi recuperat.

Aquí us deixo una cançó en judeocatalà. Com veureu s'enten força bé.

La cantant és la Yasmine Levy filla d'un conegut artista descendent de jueus sefardis que es va dedicar a recuperar el llegat judeocastellà. Aquesta que jo sàpiga és l'unica cancó que han recuperat en català. Els catalans jueus no eren sefardis sinó que tenien més en comú amb els shuadit (jueus provençals) encara que n'eren força independents.

http://www.youtube.com/v/4xVFR1uP_LE?fs=1&hl=ca_ES&rel=0

El mal de l'amor
Es mal de migranya
Be ho sabia jo
De quan festejava
Vaig festejar un temps
Una Marianna
Que de voluntat
Jo prou li'n portava
Ella tambe a mi
O be ho demostrava
Les claus del meu cor
Ella les portava
Jo les hi vaig dar
Una matinada
Anant a la font
A la font de l'alba


Shabat Shalom


Les joventuts de CDC recorden que "si el pacte fiscal fracassa, només queda celebrar el referèndum per l'estat propi"


Un moment del consell nacional de la JNC celebrat aquest dissabte. Foto: X.R

Un mes després del congrés més sobiranista de CDC, en certa manera, molt marcat pels postulats independentistes de l'adolescència de la tropa convergent, la JNC ha passat comptes. Aquest dissabte s'ha reunit a Manresa, el Consell Nacional de la Joventut Nacionalista de Catalunya, amb la mirada posada al compliment dels compromisos que CDC va adquirir amb ells durant el passat conclave dels quals volen ser notaris.
 El senat juvenil de CDC també ha volgut contestar els atacs del govern espanyol contra Catalunya i i convocar el XVII congrés de l'organització, que se celebrarà els propers dies 5, 6 i 7 d'octubre a la ciutat de Girona.

En el seu informe polític, el líder de la JNC, Gerard Figueras ha destacat el paper de la formació en un congrés de CDC, en el benentès que el partit va recollir "la proposta d'Estat propi que fa 20 anys que defensen les Joventuts Nacionalistes de Catalunya".

A la vista de la petjada que la JNC va deixar en la ponència estratègica el seu president sentencia que "si el pacte fiscal fracassa, la pervivència de la nació passa inexcusablement per donar la paraula al poble de Catalunya per tal que pugui expressar-se nítidament sobre l'Estat propi i fer un acte de sobirania com a país".

Davant dels atacs del govern espanyol, els joves nacionalistes plantejaran en les properes setmanes una campanya per explicar i exigir el pacte fiscal: "cada cop som més els catalans que diem 'volem els nostres diners', com a única sortida a la crisi, a les polítiques només d'austeritat i als atacs de l'Estat Espanyol". Segons Figueras, "l'única nació artificial és aquella que necessita AVEs on no hi va ningú, aeroports fantasma o reprimir altres llengües per autoafirmar-se".

http://www.naciodigital.cat/noticia/42336/jnc/passa/comptes


La Fundació Tàpies presenta una selecció renovada d’obres pertanyents al fons de la Col·lecció

'Com a poble ens toca mobilitzar-nos i donar una resposta contundent als grupuscles espanyolistes que intenten subvertir el model educatiu català a través dels tribunals espanyols',


Milers de catalans surten al carrer per exigir al Suprem que no fulmini la immersió lingüística


Mercè Escarrà, presidenta d'Escola en Català, ha destacat que 'com a poble ens toca mobilitzar-nos i donar una resposta contundent als grupuscles espanyolistes que intenten subvertir el model educatiu català a través dels tribunals espanyols', i ha destacat que la immersió lingüística 'és un model de consens que compta amb el suport de la societat, del Parlament de Catalunya i molt especialment de la comunitat educativa'.

En els propers dies es donarà a conèixer la interlocutòria del Tribunal Suprem sobre si admet a tràmit el recurs que va presentar Convivència Cívica Catalana i que permetria la reintroducció del castellà a les aules. Per això, Escarrà ha destacat que 'volem donar un missatge contundent i ferm al suprem: el poble de Catalunya li exigeix que aturi les sentències judicials contra el català'. I ha sentenciat: 'no perdin el temps en unes sentències que no acatarem'.

http://www.directe.cat/noticia/196715/milers-de-catalans-surten-al-carrer-per-exigir-al-suprem-que-no-fulmini-la-immersio-lingui

Llibre Full de Ruta

Excel-lència
Modernitat
Europa
Justícia Social



http://www.youtube.com/watch?v=fP3bNweBkUg&feature=player_embedded#!

Spain Autopistas simula amb forma Atari el greuge comparatiu dels peatges

Un videojoc per a explicar la campanya contra els peatges.

Spain Autopistas Games és un vídeo que simula l'estil dels vells ordinadors Atari i les consoles primitives per a explicar el greuge comparatiu entre el pagament d'autopistes al país i a la resta de l'estat. El jugador és convidat a fer rutes, gratuïtes o amb un cost ben baix i ha de superar un darrer nivell que és la ruta Alacant-Barcelona.
El vídeo, que el podeu trobar ací, està basat en un vídeo anterior del Cercle Català de Negocis.


http://www.vilaweb.cat/noticia/4006845/20120428/videojoc-explicar-campanya-peatges.html

Comentaris a les paraules del Sr.Trias

L'alcalde Trias vol que se senti com a «nostra» la Feria de Abril.




COMENTARIS:

                  
Ai carai
Anònim, 28/04/2012 a les 16:58
Sr.Trías algún any no podríem fer nostra una festa amb la concentració de totes les cobles i colles sardanistes de Catalunya, al fòrum?. Aquesta sí que ens la sentiríem nostre. I que bonic que sería una festa multitudinària de la sardana.

Nostra?
Carles Viñals Casado, 28/04/2012 a les 16:17
M'està dient Sr. Trías que JO he de sentir com a MEVA (així, en imperatiu) una eina de desnacionaltzació del meu país, subvencionada per a més INRI amb els diners dels catalans, diners que s'escatimen per assegurar la pervivència de la cultura catalana i dels seus signes d'identitat?

   
#novullpagar
Anònim, 28/04/2012 a les 14:36
No hi ha diners per a hospitals ni Sanitat ni escoles i menys encara per a tradicions típiques catalanes i hem d'anar pagant festes andaluses amb els diners públics?

             
No manipuleu els ciutadans catalans
Anònim, 28/04/2012 a les 14:08
 Foteu vergonya fent negoci amb el sentiment de les persones. Per aquests saraus vergonyosos i manipular el vot via sentiments ? (Un català d'arrels andaluses, però CATALÀ)
                  
               
Per què?
Anònim, 28/04/2012 a les 11:33
Doncs, l'Andalusa que m'acompanya i m'ajuda a viure des de fa uns quants anys, té més clar que el Sr.Tries el que ens hem de sentir nostre i el que no. Podem pensar i acceptar que les cultures s'interioritzen i a ningú li hem de negar viure el que vol sentir.Ara! Tampoc celebrem diades franceses per gent que varem venir de franca (els altres catalans), ni falles, ni festes tradicional i típiques de les illes...Per què aquestes contemplacions discriminatories? Aclarim conceptes, sisplau!

de cap manera
Anònim, 28/04/2012 a les 11:26
Sr Trias , quan els andalussos facin cada any un aplec de sardanes a Sevilla,subvencionat en escreix per la Junta,igual que el govern de la Generalitat fa,llavors ens podem acostar a aquesta ximpleria de fer una " feria de abril "a Catalunya. Mentrestant , de cap manera podem participar d' aquesta xorrada que ens costa tant diners als catalans.
            
Paraules, fets
Anònim, 28/04/2012 a les 11:25
Les paraules de Ciu ens les sabem de memòria; heus aquí un fet, però.
           
Assistència
Anònim, 28/04/2012 a les 11:10
El 99% dels andalusos que conec de Cornellà no hi han anat mai ni els agrada perquè és una mena de parc temàtic que no té res a veure ni amb Andalusia ni amb els andalusos ni amb els seus problemes i sentiments.


                  
No es pot mostrar beligerancia

Anònim, 28/04/2012 a les 10:52

Siguem llestos . Podem mostrar antipatia i animadversio per la Feria d´Abril ? aixo seria una mesura intel.ligent ? sortirien els d´IC-IU i PSc-PSOE i sindicats i progresisme papanates en general parlant que el nacionalisme catala de dretes es xenofob
Aproparia aixo a gent d´origen andalus a la causa sobiranista ? Es Clar que no , nomes li fariem la feina al PSC-PSOE que ha basat la seva força en clientalitzar a la inmigracio espanyola
Aixo esta morint de manera natural per l´envelliment de la poblacio andalusa , cada cop es mes esperpentic i mes degradat .
El que si s´ha de fer i crec que es va per aquesta linea es reduir subvencions i sobretot evitar el control mafios del ''tinglado'' per part de gent de la FECAC
          

INCOMPRENSIBLE
Anònim, 28/04/2012 a les 10:44
Per què se segueix subvencionat el tinglado aquest? No hi havia crisi? Algú pot donar les xifres de visitants REALS sense comptar turistes i despistats? Algú pot dir a quina gent li interessa DE DEBÒ aquesta història? Després de 40 anys de que acabés la gran immigració andalusa encara s'ha de seguir amb la tonteria com si no hagués passat res? Trias, com et deixes embolicar per aquesta bestiesa?

Els joves de Palestra cerquen donatius per participar en l’Intermon Oxfam Trailwalker amb l’equip Freedom4Catalonia




El Club Esportiu Palestra, que combina esport, solidaritat i patriotisme, té un nou repte en el seu horitzó. Els joves excursionistes catalans han inscrit l’equip Freedom4Catalonia a la marxa solidaria més important del planeta, organitzada per Intermón Oxfam. Un dels objectius de Palestra és aprofitar la part mediàtica de l’esdeveniment per ajudar a la internacionalització de la causa catalana i fer visible l’estelada arreu. La Trailwalker planteja un doble desafiament: per una banda, el repte esportiu, ja que cada equip ha de recórrer ent quilòmetres en 32 hores en equips de 4 persones, i, per l’altra, la vessant de cooperació, ja que cada equip ha d’aconseguir 1.500 euros en donatius per ajudar a millorar les condicions de vida del Tercer Món.
Els joves de Palestra ja han aconseguit pràcticament la meitat dels donatius, 710 euros, i tenen fins el 4 de maig per recaptar la resta. Palestra demana un darrer esforç a tots els seus seguidors perquè l’equip que han presentat, sota el nom de Freedom4Catalonia, pugui participar en aquesta prova solidària. Podeu fer el vostre donatiu, a partir de 10 euros, en el web d’Intermón Oxfam Trailwalker.


http://somnoticia.cat/2012/04/26/els-joves-de-palestra-cerquen-donatius-per-participar-en-lintermon-oxfam-trailwalker-amb-lequip-freedom4catalonia/