L’escàndol i el frau del vot exterior: Junts pel Sí hagués obtingut dos escons més

Avui ha acabat l’escrutini del vot exterior. 

Si l’Estat no hagués posat traves per votar, Junts pel Sí hagués obtingut dos diputats més.

65%-35%

Entre Junts pel Sí i la CUP, l’independentisme recull el 65% del vot exterior per a les eleccions al Parlament de Catalunya del darrer diumenge. 

Les dades de la demarcació de Barcelona i les de la de Tarragona ho deixen molt clar. Junts pel Sí s’ha endut 5.676 vots, Ciudadanos 1.157, CUP 1.151, CSQEP 1.016, PSC 815 i, finalment, el PP tanca la llista amb 655 vots.

A la província de Tarragona, la relació de vots és la següent: Junts pel Sí té 511 vots, Ciudadanos 101, la CUP 83, el PSC 80, el PP 70, i CSQEP tanca el còmput amb 63 vots. El vot a l’exterior està força més decidit que el vot d’aquí, que pateix les intoxicacions diàries que ens arriben des de Madrid.

El resultat final del vot dels catalans a l'exterior ha estat el següent: Junts pel Sí 7.894 vots totals, CUP 1.526, Ciudadanos 1.429, CSQEP 1.231, PSC 1.025, PP 853 i tancant la llista, Unió amb 425 vots. La proporció és de 7 vots cap a Junts pel Sí per 1 de cada partit de la oposició (7 a 1). El plebiscit queda de la següent manera: 'Sí' a la independència: 1.966.768, 'No' 1.608.870, i ni 'Sí' ni 'No' 471.020 vots. Si la resta de vots que no s'han pogut materialitzar haguessin seguit la mateixa tendència, la Declaració Unilateral queda totalment justificada.

El vot hagués estat decisiu

L’Estat espanyol se n’ha cuidat prou d’evitar que la gent a l’exterior voti de manera que aquests vots fossin transcendents de cara al resultat final. Espanya sap que qualsevol vot podia sumar un escó més per les candidatures independentistes, perquè tradicionalment el vot dels catalans a l’exterior, com dèiem abans, acostuma a decantar-se més pel sobiranisme.

Junts pel Sí podria haver guanyat un escó més a Barcelona a costa del PPC i un altre a Girona a costa de Cat Sí que es pot

A la província de Barcelona, Junts pel Sí necessitava uns 15.000 vots més que el PPC per guanyar un escó més. El vot dels catalans a l’exterior n’ha aportat uns 5.000 més per Junts pel Sí que al PPC, en una participació d’un 10% de la possible. Si el vot exterior hagués estat del 35%, s’haguessin pogut recuperar els 15.000 vots necessaris. A Girona calia que Junys pel Sí obtingués uns 4500 vots més que CSQEP, la poca participació ho ha impedit




...Per què CSQEP no ha denunciat el frau majúscul?

S’estima que les proporcions en condicions normals, haguessin restat un diputat a una candidatura que ja de per si n’ha sortit minvada a Girona, on va aconseguir la representació in extremis als darrers moments a costa de la candidatura independentista. El Partit Popular hagués perdut l’altre diputat a la demarcació de Barcelona.

Per què el vot dels catalans a l’exterior és més sobiranista?

Els catalans que tenen l’oportunitat de viatjar a l’exterior, ja sigui per feina o per programes d’estudis com ara l’Erasmus, tenen l’oportunitat de veure, en la major part dels casos com funcionen països de tradició molt més democràtica que Espanya. A països com Alemanya, els Estats Units, l’Europa del Nord, etcètera, és impensable que es permetin fundacions amb el nom d’un dictador, o bé manifestacions feixistes.

Barcelona, el Barça i també Messi, són símbols internacionals que han ajudat a difondre una marca que avui s’identifica amb Catalunya. El procés i la feina dels propis catalans a l’estranger han ajudat poc a poc a fer que el cas català es comprengui i, sobretot, es divulgui. A l’exterior és difícil trobar reaccions gaire punyents quan hom explica el dèficit fiscal, o les agressions a la llengua i a l’economia. El propis catalans que viuen a l’exterior no reben tampoc la pressió de les cadenes ni els diaris espanyols, l’enyor i el sentiment de pertinença fan que la causa independentista guanyi adeptes.





Dues persones que van intentar fer avortar l'acord parlamentari, l'aleshores president de la Generalitat, José Montilla, i el líder d'Unió Democràtica, Josep Antoni Duran i Lleida ...


La traïció de Duran a l'acord de l’Estatut al descobert

Homs assegura que Duran va intentar fer avortar l'acord parlamentari de l'Estatut

Segons recull l’ACN, Francesc Homs, fins ara conseller de la Presidència de la Generalitat, ha dit aquest dimecres en una entrevista a Catalunya Ràdio preguntat pel desè aniversari de l'aprovació al Parlament de l'Estatut de Catalunya que hi va haver dues persones que van intentar fer avortar l'acord parlamentari, l'aleshores president de la Generalitat, José Montilla, i el líder d'Unió Democràtica, Josep Antoni Duran i Lleida. Homs ha explicat que a Duran li semblava que l'acord "era un error" i que CDC s'equivocava fent-lo perquè allò els "consolidaria" a l'oposició.

I aquestes noies tan revolucionàries de les CUP obeiran Arrimadas : Arrimadas pressiona la CUP perquè no investeixi Mas...

Arrimadas pressiona la CUP perquè no investeixi Mas

La cap de llista de Ciutadans, Inés Arrimadas, ha confiat aquest dimecres que la imputació d'Artur Mas per l'organització del 9-N no serveixi de pretext perquè la CUP l'investeixi com a president. En una entrevista a Cuatro, Arrimadas ha dit que "saltar-se la llei" no hauria de "reforçar" ningú políticament ni ser un "mèrit" o una "llicència" per "oblidar" la mala gestió política i les retallades.

Així, s'ha encarregat de recordar que l'esquerra independentista capitanejada per Antonio Baños "s'ha passat tota la campanya dient que ni de broma investirien Mas"
. La número u de C's a Catalunya també ha criticat el "victimisme" de Mas i que utilitzi la imputació per seguir "alimentant" la confrontació.

Arrimadas ha expressat "respecte" per les decisions judicials i ha assenyalat que Mas haurà de respondre davant dels tribunals com correspondria a qualsevol ciutadà. Durant l'entrevista, ha insistit en la seva crítica a la gestió política del president, que creu que ha portat Catalunya a una situació de "paràlisi" i "confrontació".
És més, creu que tant Mas com els independentistes estan tractant d'utilitzar la imputació per seguir "alimentant" l'escenari de divisió. "Són experts en victimisme", ha reblat. També ha dit que la imputació pel 9-N no pot servir per "reforçar" cap figura política ni és un "mèrit". Així, ha demanat a la CUP que no "oblidi" les retallades de Mas.

COMENTARIS:


Nki fa 3 hores
No se salto la ley, fue un proceso participativo simbolico para saber la opinión de las personas, deja de mentir e intoxicar, apoya la democracia

Qui son aquets fa 1 hora
PPC y C's abandonan el Parlament en pleno debate de una moción de condena al franquismo. http://www.lavanguardia.com/politica/20131010/54390854555/ppc-cs-abandonan-pleno-discutir-de-gispert.html


Diguem-ho tot fa 5 minuts
I nosaltres els independentistes ens d'encarregar de recordar que l'esquerra independentista capitanejada per Antonio Baños "s'ha passat tota la campanya dient que NO DESCARRILARIEN EL PROCÉS"


Adriano67 fa 2 hores
Algu investigara qui els ha pagat la seva nova seu ?

Via Catalana fa 3 hores


Ho veieu els de les CUP ? Els unionistes s'aproditen de les vostres incongruencies de pais (que no de partit). ... es creuen que amb 25 vots ho han guanyat tot (Catalunya serà una palanca per ales nacionals) però en tenen 37 menys que JXSI i solament 15 més que vosaltres i vosaltres feu el meteix joc que ells. Feu una Assemblea extraordinaria i canvieu el vostre plantejament, per Catalunya !!

Alyse fa 45 minuts
I aquestes noies tan revolucionàries de les CUP obeiran lArrimadas!

http://www.mon.cat/cat/notices/2015/09/arrimadas_pressiona_la_cup_perque_no_investeixi_mas_151486.php



On és la Catalunya de Ciutadans?


"Un judici polític demana una resposta política" (30/09/2015)

Europa reconeix que el 27-S va ser un “referèndum”:Els obstacles al vot dels catalans a l’exterior podrien acabar al Tribunal de Justícia de la UE









...Recollir les queixes
Les eleccions al Parlament també tenen una altra derivada que va més enllà de les fronteres estatals: les dificultats de milers de catalans residents a l’exterior a l’hora d’exercir el seu dret democràtic a votar. La vicepresidenta del Govern, Neus Munté, va anunciar ahir que la Generalitat presentarà un recurs davant del Tribunal Suprem per totes les “anomalies” registrades en el vot exterior durant el procés electoral del 27-S. El departament de Governació ja ha posat en marxa una adreça electrònica (eleccions.governacio@gencat.cat) per a aquells electors que els vulguin fer arribar les seves queixes, que formaran part de la “base argumental” del recurs que es presentarà al Suprem, segons expliquen fonts de la conselleria.
“Cal protegir al màxim el que és un dret fonamental i inviolable”, va assenyalar Munté. En cas que el Suprem desestimi les queixes de la Generalitat, el Govern es planteja arribar a instàncies internacionals. Podria ser el cas del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, segons les fonts de la conselleria. Governació també té intenció de demanar a l’Estat que especifiqui en quin moment van sortir les paperetes cap a l’exterior i en quin moment van arribar, tenint en compte que hi ha electors que han vist vetat el seu dret al vot. La Generalitat també demanarà explicacions per les paperetes perdudes a Roma i altres ciutats...

'La revolta a les urnes': un webdoc amb vídeos ciutadans mostra la mobilització i el civisme del 9-N


WebdocVideo

Un documental interactiu permet reviure, gairebé un any després, la consulta sobre la independència del 9-N, gràcies a la participació dels ciutadans que van enviar vídeos, la gran majoria fets a través del mòbil. Com una càmera objectiva, el webdoc ' 9N, la revolta de les urnes', creat per Oriol Gironès i Eduard Calvet, ofereix una selecció d'imatges que connecten amb diferents moments del dia. Voluntaris i ciutadans mostren l'esforç dels electors i voluntaris perquè tot anés correctament.

Els vídeos no seleccionats també es poden veure en un mapa de Catalunya i el món, amb col·legis electorals a Londres, Nova York o Hong Kong. El webdoc s'ha fet en català, castellà i anglès.
Aquest dilluns mateix, el TSJC va fer efectiva la imputació del president Artur Mas, l'exvicepresidenta Joana Ortega i la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, per haver fer possible la consulta del 9-N. 2,3 milions de catalans van votar en la consulta.

Junqueras: “Estar imputat per escoltar els ciutadans no inhabilita ningú”














Junqueras ha deixat clar que la imputació pel 9N no és un impediment per a fer President Artur Mas. Tanmateix, també ha remarcat que la continuïtat del procés no recau en Mas sinó en el poble català i s’ha mostrat convençut que hi haurà acord malgrat no ha volgut entrar en especulacions sobre si finalment Mas repetirà a la presidència. 



Som més que mai

Abans eren 24 els diputats que s’havien presentat amb un programa independentista, ara són 72, “estem satisfets de ser aquí”, “el més important és que som més que mai”, ha dit Junqueras.
 “La nostra feina és administrar el que tenim davant”, Junqueras ha explicat que els independentistes tenen la majoria al futur Parlament i que Junts pel Sí aspira a tenir un govern el més ampli possible, però també ha dit que si “no ho és, no passa res, gestionaren les majories que necessitem”. En aquest sentit el republicà ha picat l’ullet dissimuladament a Catalunya Sí que es Pot i s’ha mostrat molt tranquil de poder compaginar les majories necessàries en cada moment perquè totes les formacions se sentin còmodes.

Les imputacions pel 9N són una prova més de la falta de democràcia d’Espanya

La imputació de Mas és l’enèsima demostració de la falta de democràcia de l’Estat espanyol. Aquesta és la conclusió del President d’Esquerra Republicana de Catalunya, que ha reconegut que evidentment en termes generals la imputació d’una persona seria un impediment accedir a la presidència de a Generalitat, però ha matisat que estar imputat per “escoltar als ciutadans de Catalunya no inhabilita des del nostre punt de vista ningú”

Calma i entesa

Durant l’entrevista als matins de TV3 Junqueras ha advertit de manera molt seriosa que les negociacions “s’han de fer on s’han de fer”, no davant de les càmeres. En aquest sentit ha fet una crida a la responsabilitat i ha sentenciat - segurament en previsió dels retrets entre els sectors de CDC i de la CUP-  que “no s’ha de fer un espectacle”.
Tot i així, Oriol Junqueras ha repetit reiteradament que hi haurà acord, com sempre n’hi ha hagut,  i ha recordat que el procés no depèn d’Artur Mas, sinó del poble català.
 


Mà estesa a la CUP


Junqueras s’ha mostrat molt amistós avui amb la CUP i ha subratllat la gran proximitat existent entre aquesta formació i els republicans alhora que ha volgut rebaixar la pressió de les últimes hores pel que fa a la seva negativa d’investir a Mas. “Són els nostres companys, els nostres camarades, a mi no m’hi trobaran posant el dit a l’ull sobre cap company”, ha dit Junqueras.


http://www.directe.cat/noticia/437199/junqueras-estar-imputat-per-escoltar-els-ciutadans-no-inhabilita-ningu


Lídia Heredia entrevista Oriol Junqueras, a "Els matins"






L'associació Acord d'Esquerres per la Independència, formada per sobiranistes d'ICV-EUiA i sindicalistes, han demanat a Catalunya Sí que es Pot a través d'un comunicat que treballi per forjar un pacte social i nacional amb Junts pel Sí i la CUP

...Per aconseguir-ho cal, segons ells, que la candidatura de Lluís Rabell recuperi "el seu perfil catalanista" i que JxSí "prioritzi les polítiques d'esquerres".
L'entitat recorda que hi ha un 60% de diputats que defensen un procés constituent participat per "assolir la màxima sobirania", una aspiració que "xoca amb el menyspreu i les reiterades negatives" de l'estat espanyol a atendre-la. També alerten de la irrupció d'"amenaces" com les de la banca, que vinculen directament el PP i a Ciutadans, així com l'obstaculització del vot exterior a Correus i a les ambaixades i "pressionant" la Unió Europea i els Estats Units.

El president assegura que es vol "entendre" amb la Candidatura d'Unitat Popular i per això es nega a posar un "decàleg" de condicions....











Tal com va fer dilluns, l'endemà de les eleccions, Artur Mas s'ha negat a posar la seva investidura com la condició indispensable per arribar a un acord amb la Candidatura d'Unitat Popular que faci viable el govern de Junts pel Sí. Fins on pensa arribar per aconseguir l'entesa? Què alterarà pel obtenir el suport de la CUP? se li ha preguntat al president de la Generalitat en una entrevista a Catalunya Ràdio. La resposta ha estat que, en aquest moment, no està en disposició de dir-ho perquè "no ha començat la negociació" i no és el moment de posar "condicions públiques". "Jo em vull entendre amb ells i no faré un decàleg de les coses de no sé què, hem de parlar", ha assegurat Mas...

COMENTARIS : En defensa de la CUP ..«Si construir un nou país depèn exclusivament d'una sola persona, ja podem plegar»

No hi estic d'acord
Anònim, 30/09/2015 a les 00:51


Ho sento però la conclusió d'aquest article és una fal·làcia. Aquí ningú parla de dependre d'una persona. El que sí que es tracta és de respectar el que el vot dels catalans ha especificat ben clarament. La CUP pot proposar tot el que vulgui però ha de tenir en compte que ha tret sis 'vegades menys diputats que Junts pel Sí i, per tant, no pot imposar tot el que vulgui; cal asseure's a parlar i arribar a un acord fructífer per a assolir la independència. Estem en un moment únic de la nostra història i no el podem malmetre per alguns egos malaltissos. Hem d'estar disposats a cedir en el que calgui per no desaparèixer com a poble. El meu avi que està enterrat al Fossar de la Pedrera, detingut i assassinat per la Guàrdia Civil l'any 1939 (oficialment morí de bronconeumonia; tinc còpia del certificat de defunció) mai us ho perdonaria, Ni ell ni cap dels que donaren llur vida per Catalunya. Ah! El meu avi era d'esquerres i estigué detingut el 1934 al vaixell Uruguai junt amb el president Companys. Senyors de la CUP poseu-hi seny (el de debò, no el d'Unió) i no llenceu tots els esforços pel pedregar. El poble català no us ho perdonaria mai. signat: Rosa Maria



Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 30/09/2015 a les 01:18

"Si construir un nou país depèn exclusivament d'una sola persona, ja podem plegar". Aixo ho diu per la Cup, oi?.




si però....

Anònim, 30/09/2015 a les 01:27

Estic d'acord en que construir un pais no ha de dependre d'una sola persona i segur que així ho entenen també a Junts Pel Si començant pel propi President Mas.
El pacte al que van arribar ERC, CDC i les Entitats Sobiranistes preveu 9 punts o fases que durarien no més de 18 mesos i que començaria per la proclamació solemne del inici del procés de desconexió i fins arribar a unes eleccions constituents en les que Junts pel Si ja no es presentaria com a coalició ni el President Mas a la reelecció i tothom podria votar un partit o un cap de llista en funció de la seva ideologia.

Crec que no és demanar massa que l'home que s'ha jugat la cara per arribar fins on som lideri aquest trajecte d'un any i mig com a molt. Apartar-lo ara és fer el joc als unionistes que veuran com una gran victoria la fi politica del home que més dificil els hi ha posat les coses desde la fi de la dictadura.

El que està clar és que aquest nou pais l'hem de construir gent de esquerres però també de dretes o de centre i per tant caldràn unes grans dosis de capacitat de negociació i de generositat de totes les parts.
Si no sam capaços de fer-ho, deixem-ho ara mateix i que a Madrid riguin tant com vulguin perquè voldrà dir que encara no som prou madurs com a societat per volar sols.

Visca el President Mas, Joana Ortega i Consellera Rigau !!!!
Visca Catalunya Lliure !!!



Millor de cara, oi?
Anònim, 30/09/2015 a les 01:41

Senyor Gendrau, m'agrada que a la fi es tregui la careta i vagi de cara contra el President Mas, tal com fa el PP i C's.
És millor això que estar fingint tota l'estona fent veure que és el que no és, com el senyor Baños.
Felicitats per la seva 'sortida d'armari'.
Ara ens coneixerem millor tots plegats.



a la CUP
Anònim, 30/09/2015 a les 01:55

A cassa nostra us hem votat tots, no debiliteu el proces, la llimpiessa ja anira venint. primer la llibertat, Els enemics salvatjes son fora. no emb vui extendre massa, flexivilitat. en una societat madura ens necesitem tots.
no fem lo que volen els de FAES, dividins.
Crec en el vostre bon criteri, ho heu demostrat, no caiem en la demagogia facil.



PRECISAMENT
Anònim, 30/09/2015 a les 03:24
Molt interessant +129  -6

Crec que el que dius tens rao, condicionar el futur d'un pais a que no es vol una persona, sota cap concepte, ja podem plegar.
Sembla que la CUP no hagi entés de que va la pel-licula, per més que durant la campanya hagin dit i redit que no votarien el Sr. Mas, aixó va de fer un pais nou i llavors ja votarem qui més convingui per liderar-lo.
Personalment es la primer vegada que he votat una llista en la que hi habia CDC, pero entenc que sense CDC aixó no tira endevant i crec que en aquest aspecte de moment per treures el barret tal i com ha actuat el SR. Mas, es per axió que hem mereix tot el respecte i s'ha guanyar de liderar aquest canvi.
Demano una visió mes ample a la CUP, ja que si aixó fracassa ja podem plegar i en seràn els responsables, també durant la campanya apostaven per la DUI inmediata i ara resulta que es tiren enrrera, doncs una mica de sentit de pais i menys personalismes.

Salutacions.



Quina és la línia?
Josep (Baix Camp), 30/09/2015 a les 07:56

Bon dia,

El senyor Pere Gendrau té proves d'aquestes acusacions que fa contra el president de la Generalitat? Són acusacions molt greus. 

Sí te proves, que ho publiqui o ho faci públic, sinò, està ajudant a crear una mala imatge del president i del Procés. 

La línia del senyor Pere Gendrau és la línia oficial de Nació Digital? Aquest senyor és el director de política d'aquest diari. El director o l'editor podria dir si comparteixen la línia del senyor Pere Gendrau.

Moltes gràcies.
Josep.


Una mica de visió
Anònim, 30/09/2015 a les 08:14
Molt interessant +116  -4
T'equivoques de mig a mig, no és només l'entorn de Convergència, la demanda de fer costat a Mas és transversal, també de veus significatives de la CUP. Pero no sou tant anti-tot? Que hi ha més transgressor que fer costat a un President que l'estat i PP, Cs., CSQEP i tutti quanti volen defenestrar? Em sembla que us ho heu de fer mirar, sino a les proximes eleccions perdreu tot el que en aquestes heu guanyat i potser més.





Breu antologia de titulars
Ferran López, 30/09/2015 a les 12:29

28 set.: Arrimadas pressiona la CUP perquè no investeixi Mas president
La candidata de Ciutadans afirma que si la CUP dóna suport a Mas "seria enganyar als ciutadants"

29 set.: Duran lloa la CUP
El líder d'Unió aplaudeix que la formació d'Antonio Baños renunciï a la declaració unilateral d'independència

29 set.: Ónega: "La CUP ha passat de ser un partit antisistema a ser una esperança de l'espanyolisme"
El periodista constata que "si la CUP no s'afegeix al procés, els seus 10 escons deixen sense majoria absoluta a Junts pel Sí, i aquí s'embussaria tot"

29 set.: Cotarelo: "Tot l'independentisme, també la CUP, està en deute amb Mas"
L'escriptor madrileny, que ha donat suport a la CUP, els pregunta si el que volen és que "Mas es clavi un punyal i se sacrifiqui en públic'"

29 set.: Julià de Jòdar: "Mas és un dels nostres, representa la nació colpida"
El diputat electe de la CUP diu a Twitter que "no caiguem en el sectarisme de classe i no donem carnassa a l'Estat"

30 set.: Leguina: "Els de la CUP poden ser els enterradors de Mas; que Déu els hi pagui"
L'expresident socialista de la Comunitat de Madrid celebra que la formació d'Antonio Baños no vulgui investir Mas


Efectivament, però que hagués sigut d'Anglaterra si no hagues tingut un Churchill?
Anònim, 30/09/2015 a les 12:39


El plantejament que fa es sembla molt als de C's, que son especialistes en deixar les frases a mitges.

Anem a veure... que seria del independentisime si Mas no l'hagues introduit a la classe mitjana tipica catalana que es la que representa/aba CiU i que abans no era independentista perque Pujol no era independentista?

Dons si Mas no hagues donat el pas que va donar i que li ha costat MOLT tant politicament com personalment encara estariem en la situació seguent:

a) Els de ERC, seguint la seva especialitat, estarien amb trifulques internes i organitzant de tant en tant una asamblea mes o menys "aclaridora".

b) Els de la CUP estarien penjant cartells per 4 gats, i dient bajanades neo-comunistes per un public molt "selecte".

c) Els independententistes "chirucaires" estarien fent la seva estada de camping al pi de les tres branques de cada any.

Miri sap quines son les PERSONES DECISIVES en aquest proces, NOMES DUES: 

La primera la senyora CARME FORCADELL, que encara no m'explico com s'ho ha fet, però ha fet una organització del no res sumant gent afegint-hi eficacia organitzativa. Això s'ha perdut BASTANT amb el nou lider de l'ANC, lo que vol dir LA IMPORTANCIA QUE TÉ TENIR UN BON LIDER.

I la segona es el senyor MAS, que podia haber passat olimpicament de la primera manifestació massiva dient unes frases boniques i ja esta, PERO, per a sorpresa de tothom, S'HI VA IMPLICAR, i al fer-ho es va produir una cosa MOLT IMPORTANT: LA INCLUSIO DE LA CLASSE MITJANA CATALANISTA DINS L'INDEPENDENTISME.

Els liders son EXTREMADAMENT IMPORTANTS, tant a la politica com a l'empresa, PER AIXÓ, els estats anglosaxons tenen escoles especialtzades en lideratge, per a ELITS, les elits son indispensables, un poble important no es fa amb una colla de gent que va somiant amb una flor a la má i creuen en la bondat de les persones. Lo primer es estupidessa, i lo segon es fals.


LLegir més:


http://www.naciodigital.cat/opinio/11598/defensa/cup






Ciudadanos burxa la CUP perquè no investeixi Mas president

Arrimadas alerta la CUP que "una imputació per saltar-se la llei no pot ser una llicència per oblidar la gestió política de Mas"

La cap de llista de Ciudadanos, Inés Arrimadas, ha advertit en una entrevist a Cuatro que la imputació d'Artur Mas per l'organització del 9-N no hauria de servir de pretext a la CUP per investir-lo com a president. Arrimadas ha dit que "saltar-se la llei" no hauria de "reforçar" ningú políticament ni ser un "mèrit" o una "llicència" per "oblidar" la mala gestió política i les retallades. 











“Tenim el mandat democràtic per a la construcció de la República Catalana. No hi ha marxa enrere”

Òmnium Cultural i l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) han valorat aquest migdia els resultats de les eleccions del 27S. 
Ambdues entitats, representades pels seus presidents Quim Torra i Jordi Sànchez, respectivament, han celebrat la clara victòria de les opcions independentistes i la participació extraordinària als comicis, que amb un 77,4% de participació legitimen totalment el resultat favorable a la independència que n'ha sortit.

L'opció del 'sí' a la independència ha aconseguit 1.957.348 vots (Junts pel sí + CUP), els quals representen el 47.74% del total. 

L'opció del 'no' baixa a 1.605.563 vots (C's + PSC + PP, que representen el 39.17%) 
i, finalment,

 l'opció del 'sí/no', amb Catalunya Sí que es Pot i d'Unió suma 469.364 vots, que representen l'11.45% del total;

 d’aquesta manera “ningú podrà fer servir la majoria silenciosa contra la força de les urnes”, ha explicat Jordi Sànchez.


Ara és l’hora considera el resultat “contundent i incontestable”, que atorga un “mandat democràtic per a la construcció de la República Catalana”.

 “No hi ha marxa enrere!”, han afirmat, ja que ”després de la victòria de les opcions del sí, res pot tornar a ser igual que abans”, ha afegit Quim Torra.


 Ambdues entitats han ressaltat el valor de la victòria de l’independentisme tenint en compte l’alta participació i l’escenari en el qual s’han celebrat els comicis, amb les accions contràries de l’aparell de l’Estat espanyol, que ha emprat totes les eines al seu abast per evitar el vot del SI, des de la pràctica impossibilitat de votar des de l’exterior, a l’actuació de la Junta Electoral per silenciar la veu dels independentistes fins a llençar amenaces i missatges de por des de les institucions.

“Aquesta manca de respecte a les normes democràtiques es fa evident altre cop quan no es reconeix la victòria d’allò que han votat 2 milions de persones”, fet que contrasta amb l’actitud de la premsa internacional que ha validat “clarament” el resultat i la victòria dels independentistes, i amb la proposta de mediació de la Presidenta del Consell d’Europa.


ANC i Òmnium han destacat que el 27S evidencia que "no hi ha procés constituent fora de l'independentisme"; l’únic canvi possible i real per al país. 


Ambdues entitats han refermat el seu compromís polític i de mobilització treballant per sumar a tothom per construir la República Catalana i per ser el motor del procés i de la seva transversalitat. 

Quim Torra s’ha mostrat determinant en afirmar que “estem a punt per fer un Estat nou, millor, més just i solidari”, mentre que Jordi Sànchez ha recordat que es manté una “mà oberta i estesa a totes les forces polítiques per aquest procés constituent”.

Junts pel Sí i CUP-Crida Constituent tenen tota la legitimitat de les urnes per tirar endavant el procés i donar resposta al mandat ciutadà. 


Les llistes del Sí han de posar tots els mitjans per construir la República Catalana amb la màxima responsabilitat, celeritat  i serenitat. Cal que es construeixin noves estructures d’Estat per avançar en la nostra sobirania i aconseguir les millores socials i la regeneració democràtica que la societat catalana volem i mereixem.


Just en el moment de començar la compareixença s’ha conegut la notícia de la citació com a imputats del president Artur Mas, la consellera Rigau i l’ex vicepresidenta Joana Ortega pel 9N, un fet sobre el qual, ambdues entitats han avançat que estudiaran com donar-hi resposta en els pròxims dies tot i que se’n fan “corresponsables” donat que “el 9N és de tots”.



http://assemblea.cat/?q=node/10335




En un món on la violència abunda, i en un país que fa només dues generacions estava governat per un dictador feixista, als moviments democràtics pacífics se’ls ha de concedir respecte i la legitimitat.

Alex Salmond a la comunitat internacional: Catalunya no és un problema és una oportunitat

Alex SalmondL’ex primer ministre escocès, Alex Salmond, demana avui en un article publicat  a Bloomberg, que la comunitat internacional deixi de veure a Catalunya com un problema i comenci a veure l’oportunitat d’aquesta expressió democràtica.
En un món on la violència abunda, i en un país que fa només dues generacions estava governat per un dictador feixista, als moviments democràtics pacífics se’ls ha de concedir respecte i la legitimitat, diu Salmond.
Portada BloombergL’ex “premier” escocès expressa en l’escrit que es publicita la portada del prestigiòs diari econòmic, que Catalunya no va decebre amb el seu vot històric, donant una clara majoria a la coalició independentista Junts pel Sí i a la CUP; i encara que ara Madrid s’apuntarà al fet de que els independentistes no han obtingut la majoria dels vots, creu que aquest és un argument ben pobre en contra del canvi. De fet recorda que Catalunya Sí que és Pot, amb un nou per cent dels vots, també és favorable al dret de Catalunya a celebrar un referèndum sobre la independència.
Salmond  carrega contra el PP del qui diu que és una ironia que es digui “partit popular”, amb un humiliant vuit per cent dels vots, però també contra la comunitat internacional i la Unió Europea
Les intervencions d’Obama, David Cameron, i la Comissió Europea tindran poc impacte en l’opinió pública, però en canvi és probable que avivin el ressentiment, afirma Salmond.
Europa ha de defensar els seus propis principis fundacionals clau, però donar l’esquena col·lectiva a la democràcia és el tipus de política burocràtica de conveniència que soscava encara més l’ideal europeu, sentencia Cameron, que recorda que la La Comissió Europea ja està embolicada en la polèmica per les acusacions d’ingerència en les eleccions a Catalunya, per la traducció a l’espanyol del text de la resposta parlamentària al president Jean-Claude Juncker.
L’últim que els pro-europeus de tot el continent necessiten és la Comissió Europea caient en el descrèdit enmig d’acusacions que ha tractat d’intervenir en un debat tan important com el futur d’un dels seus països membres, adverteix Salmond,
Recomana als polítics catalans agafar-s’ho amb calma. “Ara ja teniu un mandat democràtic per construir deliberadament i amb calma l’acceptació internacional de la legitimitat de les vostres aspiracions, recorda l’ex primer ministre escocès.
A Irlanda, fa molt de temps que hi ha una dita “La dificultat d’Anglaterra és l’oportunitat d’Irlanda”. Catalunya no és Escòcia, ni tampoc Irlanda, no obstant això, la dificultat de Madrid aviat podria convertir-se en l’oportunitat de Catalunya, conclou Salmond.







Comentaris a : El Banc Sabadell es desmarca del discurs de la por de la banca espanyola , l'entitat assegura que no hi ha "cap risc" per a la seguretat jurídica


Miquel fa 3 hores
Heu fet tard, la setmana passada vaig advertir a la meva oficina que això passaria i que, igualment, annularía el compte!! S'ha acabat nadar i guardar la roba. Ara, si fa falta, ens hem de mullar tots!!!
RESPONDRE 49 2

rosa fa 3 hores
massa tard, massa poc! impresentable la seva ingerencia en les eleccions i el seu discurs de la por. jo penso treure els meus diners i tancar el compte que hi tinc. prou vergonya tinc per culpa seva amb ser nascuda a sabadell...
RESPONDRE 48 1

barra fa 3 hores
quina barra que tenen. El que ha quedat claríssim és que no són de fiar
RESPONDRE 39 1



Manel fa 3 hores
Avui mateix he obert un compte a un banc estranger. A fer punyetes el Sabadell.

RESPONDRE 28 2
banca etica fa 3 hores
molt però que molt lleig per part del Sabadell. Aquest comunicat només vol dir que els hi estan marxant els clients a tot drap!!!


ascipidus fa 4 hores
Sr. Oliu, vostè a comés una canallada antidemocràtica i ha jugat amb la confiança dels seus clients amb la institució, ferint la seva dignitat. Tanco el compte.

RESPONDRE 31 1



Jo ja he desconnectat fa 4 hores
El Gobern espanyol i tots els seus fidels (Mitjans, Ibex, Bancs, Etc) han cremat tots els seus arguments de la por en aquestes eleccions. ¿Que es pensen que no anirem a votar mai més per la independència si no ens en sortim aquesta vegada? ¿Quins arguments faran servir la propera vegada? Us heu fixat que aquesta vegada ja no han fet servir lo de la corrupció que ja van gastar amb en Mas i en Trias. A la propera tampoc podran fer servir lo de la UE, els bancs, etc.
RESPONDRE 18 1



Josepet fa 6 hores
Ho diuen ara! Fins que no han vist l'èxit aclaparador dels independentistes callaven com uns putes. Això ho havien d'haver dit ABANS de les eleccions. S'els ha vist el plumero. Fotem el camp d'Espanya i del Sabadell.


lego fa 4 hores

Eso lo tendría que a ver hecho antes del 27S .Ahora que les den . . . .

RESPONDRE 437 26


llegir més:

http://www.mon.cat/cat/notices/2015/09/el_banc_sabadell_desmunta_el_discurs_de_la_por_de_la_banca_151297.php




«Nabucco» i la lluita per la llibertat inauguren la nova temporada del Liceu













El Liceu de Barcelona i el Nabucco de Verdi tornen a unir camins després de trenta-un anys, el temps que fa que es va poder veure la darrera versió escenificada a la ciutat. I ho fa en un moment carregat d’un simbolisme especialment poètic, just quan el poble català es troba immers en una “conquesta de la llibertat” molt similar a la que es podrà veure en escena. Com si fos un retrat del moment, crucial i complex, que viu Catalunya, l’obra mostra la lluita d’un poble –l’hebreu, oprimit i mancat de llibertat– en el que va ser un dels primers èxits del compositor italià. Drama, lluita i resistència, en una aposta d’alçada per inaugurar temporada....

http://www.naciodigital.cat/noticia/95572/nabucco/lluita/llibertat/inauguren/nova/temporada/liceu

Intens drama d'ambició i poder

Nabuccodonosor, rei dels babilonis envaeix el regne de Judea. La seva filla Fenena, enamorada d’un hebreu vol alliberar el poble conquerit i s’enfronta a la seva germana Abigaille. Aquesta, engelosida, traeix el pare i es fa amb el tron de Babilonia, però Nabucco, convertit al judaisme recupera el regne i allibera els hebreus.
  • 31 anys després de la darrera representació escenificada al Liceu, torna a Barcelona una de les obres més famoses de Verdi.
  • En aquesta versió, el director d’escena Daniele Abbado reinterpreta l’opressió babilònica dels hebreus situant la trama als anys de l’Holocaust del segle XX