Catalunya exigeix ja la Via Augusta de les mercaderies !!!...El Govern aconsegueix un gran consens polític i social amb una Taula Estratègica per impulsar el Corredor Mediterrani












El Corredor Mediterrani comença a ser aquella lletania feixuga que de tan recitar-la podria perdre valor. Els avantatges d’una infraestructura com aquesta són tan evidents –tan econòmiques com ambientals–que posen d’acord des de la CUP fins al PP, passant pels sindicats, patronals i cambres de comerç, com es va veure ahir al Palau de Pedralbes amb la constitució de la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani.
Malgrat que tothom està d’acord és una obra clau, les decisions polítiques dels governs espanyols –tant socialistes com populars– han provocat uns retards d’execució flagrants, que fins i tot la Unió Europea els ha hagut de picar la cresta. Espanya ha preferit penjar-se la medalla de ser el primer país d’Europa amb quilòmetres de tren d’alta velocitat –sense saber si hi havia demanda de passatgers– i el segon del món darrera de la Xina, que no posar tots els diners necessaris en el Corredor Mediterrani, declarada prioritària per la UE des del 2011.
Quan es va posar en marxa la connexió amb França el 2009, estava que hi circulessin 8.000 trens a l'any, i actualment no hi passen ni un miler anuals, i el 2019 n'haurien de circular 20.000. "Quan parlem de retards ens referim a aquestes xifres concretes, i aquestes xifres són llocs de treball i pèrdues d’oportunitat per a la nostra economia amb unesconseqüències greus", diu el president Puigdemont...