Per què les persones grans dormen menys hores?

Les Les estadístiques demostren que com més grans ens fem menys i pitjor dormim ...
12 consells per dormir millor (i 2 més per si res funciona)
Poca cosa es pot fer, ara com ara, davant la mort de les neurones o els canvis en els ritmes circadiaris. Però, tot i que si la falta de son és crònica cal buscar ajuda mèdica, val la pena recordar que és possible millorar la qualitat del son seguint una sèrie de passos senzills:
  1. Mantenir una vida activa.
  2. Fer exercici, encara que sigui suau (però no a última hora del vespre).
  3. Evitar migdiades llargues, sobretot després de les 5 de la tarda.
  4. No prendre begudes alcohòliques, amb cafeïna o estimulants al vespre.
  5. Fer un sopar lleuger, evitant el menjar picant.
  6. Preparar-se per anar al llit fent una activitat relaxant i tranquil·la, des de llegir a banyar-se, però sempre evitant les activitats físiques intenses.
  7. Beure prou per no tenir set, però no gaire, per evitar despertar-se durant la nit.
  8. Anar a dormir i llevar-se a la mateixa hora.
  9. Tenir cura de la il·luminació i la temperatura de l'habitació per tal que l'ambient sigui relaxant i agradable.
  10. Procurar tenir un matalàs i una roba de llit còmodes.
  11. No fer servir l'habitació per veure la tele, escoltar la ràdio o llegir.
  12. Evitar la llum i els sorolls, fent servir una màscara i taps de cera si cal (tot i que l'otorrino rondinarà).
I, si tot falla, passa el temps i tot i així no ens adormim, cal sortir del llitcanviar d'habitació i fer alguna cosa relaxant (com llegir) fins que ens vingui la son. I, molt important, no obsessionar-se i no mirar el rellotgedurant la nit.